sunnuntai 1. maaliskuuta 2015

Aamiaisvaihteluja

Tykkään aamuisin usein syödä smoothieita tai myslejä, jotain kevyempä, kuin ainainen leipä. Smoothiet on nopeita surauttaa juotavaksi ja myslit ja raakapuurot ovat ihanan raikkaita myös. 

Eniten juomani smoothie sisältää luonnonjogurttia ja banaania, mustikoita ja pähkinöitä tai siemeniä. Pähkinät ja siemenet tuovat sopivasti rouheutta muuten niin sileään settiin. 



Raakapuroihin laitan mantelimaitoa, johon sekoitan chian siemeniä ja lisäksi kaurahiutaleita. Nam! Tätä voisi syödä pelkältään! Toki tähänkin lisään yleensä makua ja näköä tuomaan marjoja tai hedelmiä, mitä nyt sattuu tarjolla olemaan. Raaka"puuroa" teen niinkin, että laitan mantelimaitoon chian simenet turpoamaan pelkältään ja heitelen marjoja sekaan. Ilman kauraa. Toimii!


Myslistä teinkin tuossa taannoin postauksen, kun paistelin oman sekoituksen. Itse tekemien lisäksi meillä on myös kaupan myslejä, aina ei ehdi tämän porukan tarpeisiin tarpeeksi itse tekemään ja vaihtelu virkistää siinäkin.



Huomaan, että nyt on ollut pitkä kausi, jolloin olen aamuisin syönyt pääasiassa jotain muuta kuin leipää. Kai kroppa tietää, mitä tarvitsee, koska leipää ei ole tehnyt mieli, vaan jotain raikkaampaa. Ja marjoista ja hedelmistä saa niitä paljon kaivattuja vitamiineja!

Mukavaa maaliskuuta!

Hanna

2 kommenttia:

  1. Sama juttu, tykkään myös syödää vaikkapa juuri smoothien tai hedelmäsalaatin aamupalaksi. Vatsa järkyttyy jos tuppaan sinne heti aamusta liikaa ruokaa. :) Ihania aamiaisherkkuja ja kuvia.

    Aurinkoista viikkoa Hanna <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Toi on hyvin sanottu: -vatsa järkyttyy- ihan totta, niin tekee! :)

      Aurinkoista viikkoa sinnekin! <3

      Poista